Miejsce pracy - jak je dobrze zorganizować

Miejsce pracy - jak je dobrze zorganizować

Kategoria: Praca
Komentarze: 1
Ocena: brak
Głosów: 0

Nieważne, jaki zawód wykonujesz, czy może nadal się uczysz, istotne jest, że kiedy dużo czasu spędzasz przy biurku powinno ono być utrzymane w nienagannym stanie. To, co nas otacza, bardzo często odzwierciedla to, co dzieje się w głowie. Bałagan na biurku może wskazywać na nieumiejętność zebrania myśli, a to oznacza chaotycznie wykonywane obowiązki. Jeżeli masz tendencję, do gromadzenia niepotrzebnych rzeczy i zagracaniu swojego biurka, czas na wprowadzenie zmian, które nie wymagają wysiłku, a przynoszą efekty.

Dlaczego porządek w miejscu pracy jest ważny?

Stanowisko pracy powinno być regularnie porządkowane. Nadmiar starych notatek z przypomnieniami albo takich, które dotyczą kolejnych miesięcy, może powodować stres i dezorganizować wykonywanie obecnych zadań. Dlatego po skończonej pracy zawsze przeznacz chwilę na uporządkowanie swojego stanowiska. Odłóż książki, segregatory i brudnopisy na właściwe miejsce. Zrób to samo z przyborami do pisania. Dobrze mieć możliwość powieszenia tablicy na ścianie, na której znajdą się wszelakie uwagi i przypomnienia. Ciekawym pomysłem jest umieszczenie plannera tygodniowego, dzięki czemu będziesz w stanie produktywnie zaplanować swoje zajęcia.

Równie ważne jest systematyczne ścieranie kurzu z wszystkich powierzchni. Jest to niezwykle istotne, ponieważ jak wiadomo wszelkie urządzenia elektroniczne przyciągają kurz i roztocza. Przed rozpoczęciem zaplanowanych zajęć warto przewietrzyć miejsce, w którym znajduje się biurko. Świeże powietrze jest zdrowe i korzystnie wpływa na pracę mózgu. O wiele lepiej się myśli.

Jak w prosty sposób utrzymać porządek na biurku?

Istotną kwestią jest systematyczność i odpowiednio dobrane narzędzia, które to ułatwią. Przydatne z pewnością będą różne pojemniki na długopisy, segregatory na dokumenty, a także plannery, w których można zapisać istotne informacje. Pamiętaj też, żeby przestrzeń, w której pracujesz, nie była zagracona. Nie potrzebne jest piętnaście pojemniczków na przybory piśmiennicze, bo powstanie bałagan i chaos. Minimalizm jest świetnym wyjściem, ale oczywiście warto mieć w zasięgu wzroku przedmioty, które umilą Twój czas pracy. Może to być zdjęcie bliskiej osoby, ulubiony kubek na kawę  czy mały kwiatek. Z pewnością pozytywnie wpłyną na psychikę, a tym samym na rezultaty pracy.

Jak nie dać się rozpraszać podczas pracy?

Nie tylko sprzątanie jest kluczowe. Równie istotne jest trzymanie się pewnych zasad podczas wykonywania pracy. Na początek wycisz albo wyłącz swój telefon komórkowy. W sytuacji gdy nikt i nic nie będzie odrywać Cię od zajęć, wykonasz je o wiele szybciej.

To, co bardzo przeszkadza i rozprasza nas podczas pracy to internet i hałas. Ani jednego, ani drugiego nie da się tak po prostu wyłączyć. Z internetu bardzo często korzystamy w czasie wykonywania pracy. Co możemy zrobić, żeby zminimalizować dekoncentrację? Wyłączyć powiadomienia, nie sprawdzać poczty, nie prowadzić pasjonujących rozmów ze znajomymi na czacie. I wtedy już zyskujemy bardzo wiele. Łatwiej będzie się skupić na swoich zadaniach i dużo szybciej się z nimi uporamy. Jeżeli w miejscu, w którym pracujemy jest hałaśliwie, rozwiązaniem mogą być słuchawki, które zagwarantują ciszę. A cisza i brak rozpraszaczy to najlepsi towarzysze koncentracji, logicznego myślenia i wydajności.

Tagi
Komentarze
Wszystkich: 1
Kacper Bąk

Bardzo przestrzegam zasad, które pozwalają mi utrzymać porządek w miejscu mojej pracy

Oceń komentarz:
  • 0
  • 0
Dodaj komentarz
Inne artykuły autora
Miejsce pracy - jak je dobrze zorganizować
Komentarze: 1
Ocena: brak